Er is geen CSS ondersteuning. Zonder CSS is alleen de onopgemaakte HTML zichtbaar.

De "Wet Joris"
(kindersex wet 33 580)

In de artikelen over de Grote Voorjaarsschoonmaak en de mensen(handel)™ delegatie naar Washington in de blog-posting van eind april j.l. heb ik u bericht over de wanhopige poging tot damage control van de Nederlandse Staat als gevolge van de World versus Holland media-exposure.



Week 12
Natuurlijk kwam dit niet zomaar uit de lucht vallen. Een maand daarvoor waren er namelijk vier onaangename gebeurtenissen, waarvan eentje niemand weet.
  1. De eerste heeft de kranten gehaald. De Turkse premier en televisiezenders maakten zich ernstige zorgen over de kinderhandel in Nederland.
  2. De tweede gebeurtenis heeft alleen deze blog gehaald. Eveneens in relatie tot kinderbescherming bij een corrupt justitieel systeem zat uw verslaggever in Turkse detentie.
  3. De derde gebeurtenis ging vrij ongemerkt. Justitie praat met Twitter over kinderporno.
  4. En de vierde gebeurtenis (in de wandelgangen de "Wet Joris" genoemd) weet vrijwel niemand. Zoals gewoonlijk worden onwelgevallige zaken door de overheid stiekem weggesluisd of doodgezwegen.
Maar gelukkig is daar uw alerte verslaggever van Het Haagse Complot die deze zaak alsnog boven water haalt en op democratische wijze aan het volk en de lezers van deze blog aanbiedt.

Wetsvoorstel 33-580
Naar goede traditie horen Nederlandse wetsvoorstellen die in het verlengde liggen van de handelsgeest een eigennaam toegewezen te krijgen van een politicus of top-ambtenaar. Zo hebben we de "Wet Mulder" voor mensen die wel willen werken en daar naar toe reizen, de "Melkert-banen" voor mensen die niet willen werken maar toch aanwezig zijn, de "Balkenende-norm" voor mensen die de auto-cue voorlezen en daarvoor te veel rood salaris krijgen.

En dan is er nu de "Wet Joris" maar die krijgt slechts een nummer. En het is niet nummer 666 of 322. Maar wel op bevel van de Koningin "in God es heilige bescherming". De Koninklijke boodschap luidt alsvolgt:

Wij bieden U hiernevens ter overweging aan een voorstel van wet tot implementatie van de richtlijn 2011/93/EU van het Europees Parlement en de Raad ter bestrijding van seksueel misbruik en seksuele uitbuiting van kinderen en kinderpornografie, en ter vervanging van Kaderbesluit 2004/68/JBZ van de Raad (PbEU L 335).


Amsterdamse Zedenzaak
De veroordeelde Robert Mikelsons (die gisteren plezier mocht hebben met zijn man Richard van Olffen) heeft recentelijk, in wat eufemistisch "de Amsterdamse Zedenzaak" wordt genoemd, maar dan wel met uitgebreide wereldwijde vertakkingen, de overheid wakker geschud. Onze deskundige Opstelten heeft dan ook een plan van aanpak opgesteld met daarin "prestatieafspraken" om maar liefst 25% meer verdachten aan te leveren.

En ondertussen gaat ook dankzij het Project Vliegende Start de workload van de speciaal opgeleide kinderpornorechercheurs erop vooruit. Althans dat vindt Opstelten. Grafieken lezen is moeilijk, zeker voor een jurist en/of politicus. Hij schrijft dan ook: "Sinds januari van dit jaar is een daling zichtbaar in de werkvoorraad. Het is desondanks niet uitgesloten dat de werkvoorraad toeneemt."


Ook van de Pilot Leaseweb is "het effect op de verspreiding van kinderpornografie in brede zin beperkt, maar geeft echter wel een mooi voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen." Zo is de maatschappelijk onverantwoorde subsidie toch nog ergens goed voor geweest.

De wetswijziging
De wet 33 580 heeft maar twee artikelen. De eerste gaat over verzwaring van de straf. Maar de tweede is meer interessant. Die zou zo kunnen gaan over een bepaalde persoon die "niet altijd vroeg hoe oud ze waren" (luister zelf)

Artikel 248f
Hij die door dwang, geweld of een andere feitelijkheid of door dreiging met geweld of een andere feitelijkheid, het plegen van ontucht door een persoon van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, met een derde opzettelijk teweegbrengt of bevordert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste tien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Bij wetten is het meest interessante wat niet in de wet staat. Dat heet de "memorie van toelichting". Daarin staat wat er eigenlijk bedoeld wordt, maar niet is opgeschreven.

Zo maakt de rapporteur kinderhandel zich niet druk over preventie maar over wat er de straf moet gebeuren.

De rechters maken zich zorgen over de werkdruk. Hun belangrijkste commentaar betreft dan ook dat het Wetsvoorstel geen noemenswaardige werklastgevolgen heeft voor de rechtspraak. Gelukkig maar.

Het college van PG's adviseert o.a. "Bijvoorbeeld dat het slachtoffer door ten minste één bevoegd zedenrechercheur moet worden verhoord en met het oog op de belangen van het slachtoffer uiterste zorgvuldigheid betrachten bij de omgang met inbeslaggenomen materiaal."

Wanneer ik dat laatste lees, in combinatie met het advies van onze nationale rapporteur, bekruipen mij visioenen zoals ik die heb gelezen in het artikel van André Vergeer op Boublog. Of wat kinderpornojager Marcel Vervloesem is overkomen toen hij aangifte wilde doen. Al het bewijsmateriaal wordt vernietigd èn vervolgens wordt er niet vervolgd.



author: Ton   |   published: 11.05.2013   |   updated: 11.05.2013   |   comments: allowed

complotarchiveliteraturesources